Hur man inte ska måla.




Idag har jag inte vart på en promenad, jag har inte diskat fasten jag borde och jag har inte hängt tvätten som jag lovade utom jag har målat hampus klädkammare, jag har målat den vit för att jag tycker att vitt är snyggt.
Jag är en målares dotter men någon målare är jag inte, jag skulle mer kalla mig för konstnär.
Det ska synas att jag målat, de ska synas på golvet, på mina kläder och på mina händer.
Jag är medveten om att när hampus kommer hem komer han först skratta åt mig.
Tänk er, barbent med en svart tröja som är dränkt i vita prickar, händer som är vitare än väggarna och ja ni förstår. Sen när han bortser från detta kommer han nog bli glad för hans klädkammare är färdig målad!

Fröken


Kommentarer
Postat av: Pappa

vi sa ju åt dej att kliva ner i en sopsäck och sen måla ..... färg är dyrt !! : )

2011-06-22 @ 08:43:14
Postat av: Bodypalace

hobbymålare ;)

2011-06-22 @ 09:08:28
URL: http://bodypalace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0