Med ett glas vin..

Det är lördag och jag sitter just för detta tillfället vid köksbordet i Rättvik. Det är minst en meter snö utanför våran dörr och kallt är de. Vi har vart ut på isen och åkt skoter, pimplat och grillat korv.
Vi eldar i kaminen och myser i raggsockor.
det var meningen att vi skulle ha en hemma helg med middagar på varandra men det slutade med att vi åkte upp hit. Jag trivs som fisken i vattnet! med ett glasvin i handen är jag nöjd!

Home sweet home!

Imorgon börjar 3 dagar av jobb.
Mitt hemma liv är slut för denna veckan.
Kanske lika bra, jag är trött på att vara hemma!

Home sweet home!

Tisdags kvällen tillbringas här i min soffa med ett plock och en penna. Mina tisdags förpliktelser är förpliktade och jag har egen tid nu när hampus är på fotbolls träning!
Igår lagade jag en brak middag till oss och handlade hem massor med blomor som nu pryder från hem.
Jag älskar att ha blomor hemma, tycker mindre om när de dör och de slängs.

Idag har veroinca maggio spelats om och om igen!
Lyssna på hennes nya "Jag kommer"

Fröken

london kom och gick, nu är det måndag igen!

Just de, det är måndag igen och jag medger även om jag inte har ett jobb så hade jag söndags ångest igår. Jag gick hampus låg i soffan och plötsligt slog de mig, fan det är en vanlig måndag i morgon. Alla andra är på sina jobb och jag ska tillbringa dagen hemma, vad ska jag göra? Ska jag sova hur länge som helst eller ska jag gå upp tidigt och stor handla och sätta på mig ett förkläde och leka hemma fru?

Hampus jobbar sina sista två veckor på posten nu! Han har fått nytt jobb och från och med den 7 mars så jobbar han som artworker på H&M på högkontoret i Stockholm och jag är jätte stolt över honom, han ska börja jobba på ett av sverigest största företag och jag tänker bara på alla möjligheter de kommer medfölja!

Jag ser ljust på framtiden om jag bortser från min måndags ångest!

Fröken.

London genom vår kameralins.

London 2011.02.14 - 2011.02.19

I Hyde Park

Idag, våran sista dag i London så åkte vi till portabello rode och market för att vandra runt lite!
Det var väldigt mycket att titta på och de var allt från gamla antikviteter till frukt och grönt.
Mycket trevligt var de. Sen tog vi en promenad till hyde park och vi hade tänkt att vi skulle gå igenom hela hyde park men ack, våra kroppar sa ifrån, från att ha gått som det känns flera mil under dessa dagar så sa våra fötter och knän nej, så vi fick vandra hem med öma fötter och en sliten karta. Vi sov middag för fösta gång. båda var hel sluta.
Imorgon åker vi hem, klockan 6 går planet och när vi tog tåget in till oxfort street idag så sa hampus, det är sista gången vi åker in nu, jag orkar inte gå mera i morgon, och jag instämmer helt! Det ska bli skönt att komma hem!
Och ni ska få se alla fina bilder som jag tagit!!

Det är vår i London!

Går var de en mulen dag, det små regnade och var allmänt kallt, men vi roade oss med att gå på Brittiska museumet och sedan en shopping runda på Oxford street och sedan gick vi ner runt carnaby street där vi hittade massor med roliga affärer och fynd!
Men det bästa var när vi gick igenom St. James's Park och gick förbi alla ekorrar och fina blommor, det är verkligen vår här! Jag fick till och med se pelekaner för första gången i mitt liv.
Idag är de onsdag och vi har 3 kvar i London innan vi åker hem till ett snöigt Sverige!
Fröken

Jag befinner mig på annan ort!

Jag befinner mig i London! eller jag och Hampus befinner oss i London.
Just nu ligger vi i sägen på vårt lilla men ack så mysiga hotellrum på kensington road.
Vi har gjort en mycket liten del av staden idag, tog oss en titt på London Eye och sedan gick vi bron över till big ben! Sen tog vi med oss lite kina mat mes oss hem och kollade på en film.
Både jag och hampus är helt slut efter som de känns en hel dag av resande!
Imorgon ska vi till british museum och sedan shoppa lite, har lovat hampus en tripp till puben oxå!
Nu är jag trött och tänker sova!
Bjuder på en bild från flyget!
Fröken i London

Lördags snackis!

Idag är de den där lördagen som jag har väntat på dagen innan vi åker, ja vi åker ju inte fören på måndag men imorgon åker vi till mamma och pappa för att sova över där en natt innan vi beger oss mot arlanda och london!
Denna vecka har som ni förstår vart en jobbig vecka för mig, massor med jobb, snö kaos och sedan lite andra jobbiga omsändigheter som fått oss att oroa oss/mig för våran resa, men nu är de lördag och allt käns bra.
Igår fick hampus besked att han hade fått nytt jobb, ett toppen jobb med bra lön och bra vilkor, jag är jätte stolt över honom att han lyckades med de. Så igår skålade och åt gott.
Ibland fallar alla pusselbittar bara på plats vid rätt tillfälle i livet!

Fröken

När min lilla oro blir en STOR oro!

God morgon ännu en dag i vintern.
Alla påminner mig när jag säger att jag längtar till våren att det fortfarande är februari.
Igår när jag stod på jobbet och tittade ut genom skyllt fönstret och in såg att det snöade igen så kände jag en klump i magen. När jag vaknade idag och tittade ut genom fönstret och såg denna massa med snö och blåst så kan jag inte göra annat än att oroa mig inför min resa till london på måndag!
Många flyg är antigen inställda eller försenade idag från arlanda.
Bustrafiken funkar inte så bra och hinner de ploga till på måndag morgon när vi ska åka!

De skulle ju bara vara min tur om vi inte kommer iväg!

Fröken

Jag irrar runt som en iller!

Om exakt en vecka så sitter jag och hampus på hotellet i london, eller så sitter vi på en pub och tar oss varsin öl. Jag är super stressad inför resan, jag har säkert skrivigt 10 listor på allt som måste packas, göras och inhandlas tills vi åker, och jag känner mig en aning rubbad i huvudet efter dagen faktum att jag ska jobba långa och sena dagar tills den dagen vi åker.
Jag har aldrig åkt på semester själv tidigare, jag har aldrig behövt oroa mig om vad som kan gå snett eller vad som måste göras innan man åker. Plus allt med resan så är jag fortfarande "arbetssökande" och har en hel del förplicktelser där samt att vi letar ny bostad och har även där ett par förpliktelser för att kunna få ett nytt boende!
Jag erkänner att jag har ett jätte stort kontrollbehov, jag behöver strucktur och tycker ärligt att vi ska åka till London är jätte läskigt, men det ska bli skönt att göra det, att lätta på trycket och göra något riktigt outside the box i min värld!
Men som sagt om en vecka är jag på plats och jag längtar.
Men först blir det en vecka med mycket på schemat!

Från noll till hundra!

God dag kära måndags läsare.
Jag har haft en toppen helg med vänner och familj, sol och god mat. Jag är näst intill borskämd när de kommer till maten och god dricka och med vänner och familjen oxå så klart.
Denna vecka var planen att jobba två hel dagar och på lördag sen chilla inför våran london resa nästa vecka, packa och planera, fixa och trixa. Men icke sa nicke eller kalle i detta fall. Telefonen ringde och jag som vanligt svarade med min finaste ton och mannen på andra sidan berättade att var kris och de behövde mig, Och jag som tycker om när folk behöver mig tackade jag till två tio timmar dagar och insåg när jag lagt på, Hur fan ska jag nu hinna tvätta, städa och planera klar till resan... ?? Ja, de kommer bli en lång dag i dag och resten av veckan kommer bli slitsam, men vem tackar nej till lite extra cash, inte jag ialle fall! så nästa måndag när jag åker på en veckas semester så förtjänar jag det massor ialle fall.

tack och god dag!

Fröken

Soffhäng på en lördags morgon.

Igår hade jag en super duper dag i självaste stockholm, vart på liljeholmen ett par timmar och kollade in läger och sedan åkte vi till hötorgshallen och tog en lamrulle, fina grejer.
Vi shoppade, hampus lättade på sin plånbok och jag såg en chans. En ny matta till köket och nya glas till frukost, lunch och middagsbordet.

Sedan åkte vi till mormor och morfar med fika bröd och bjöd in oss på lite fika. När vi kom hem till enköping la vi oss bägge i soffan och slocknde.

Idag vaknade jag av att hampus telefon började pipa och hade ett liv för dig själv, nu sitter jag här, försöker vakna med att se på lite tv. Om 2 timmar ska jag börja jobba och om 10 timmar är de kalas med tjejerna!!

Fröken

När man inte har annat att göra!

Jag har stickt, stickat i massor. Jag har stickat mest halsdukar men även denna kudde.
Den skulle egentligen bli en filt men jag stoppade när den blev ett fint kudd fodral.

Idag är det städdag på VV11, jag började med badrummet och gick sedan till hallen. Sen tröttnade jag och stte mig här. Men det är väl dax att göra klart tills hampus kommer hem.