Ibland ska man bara ha!

Idag var en dag som skulle bli bra, en dag som solen skulle skina och jag skulle bjuda med hampus ut på resturang och jag skulle le hela dagen.
Jag vaknade och det var grå mulet och det regnade ute, jag förstog på en gång vad denna dag skulle bjuda på!
Jag sitter något ledsen och besviken i min soffa i väntan på lite sällskap denna tråkiga dag!
Jag är inte den som har turen eller slumpen vid min sida så jag ska inte vara förvånad att denna gång gick på samma spår. Jag har sökt ett jobb, ett jobb som skulle passa mig och mitt liv perfekt, men fick idag beskedet att eftersom jag inte har några barn fick jag inte jobbet, de vill inte riskera att jag blir med barn och blir mamma ledig i ett år!
Jag gick även och tittade in vår nya lägenhet och puckorna som ringde igår och berättade att jag skulle få nytt golv i köket har lagt in en bajsbrun matta i köket, jag bad om en mörkbrun matta eller en svart och de insisterade att bajsbrunt var fint! Ja, vad ska jag säga, turen är verkligen på min sida, jag ahr ett bajsbrunt golv.!

Inte för att förlora hoppet på en fredag och lämna er läsare ledsna denna dag så tackar jag för mig för denna gång! Jag är trött på att tro att det är min tur någon gång!

Fröken


Kommentarer
Postat av: Em

Tråkigt att höra. Men det där med jobbet ska du nog kolla upp. För jag tror att det där faktiskt inte är helt lovligt. De får inte neka dig ett jobb pga mammaledighet, det har de ingenting med att göra. Ring DO och kolla med dem!

Kram!

2011-04-04 @ 19:07:43
URL: http://emelie-i-norge.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0