Under dagar med regn.

God dag.
Ett par tunga dagar bakom mig och jag räknar med ett par tunga dagar till framöver.
Min familj betyder mycket för mig och för ett par månader sedan blev vårn familj en person större och innan vi han blinka blav vi en person mindre. Det gör ont. Men jag kämpar och det är inte så lätt när det bara rengar ute. Det käns som om hela himlen gråter med mig!

De senaste dagarna kar jag plockat fram min sy maskin för att underhålla mig, För saningen är att jag hatar att vara hemma själv, jag tycker inte om att städa eller diska, så jag plockade fram symaksinen för att roa mig lite.
Nu ett par dagar senare, all min tråd är slut och tyg bitarna jag har här hmma börjar ta slut! Så nu får jag blogga lite istället!



Jag har gjort ett litet lapptäcke med tygerna jag fick i förra veckan ifrån Finland + från ett litet tygstycke jag hittade hemma i mors gömmor! Jag har aldrig sytt ett lapptäcke tidigare så jag är nöd över resultatet. Den blev lite liten men den är en utmärkt baby/vagn filt.
Sedan hittade jag kanske 200 tyglappar i mors gömor, dem ska jag göra något roligt med det är jätte fina tygstycken, blommiga, enfärgade, motivmönstrade, rantigt och rutigt. De är många bitar att passa ihop och någon gång i framtiden när jag är klar med de ska ni få se! 

 

Fröken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0