Ett loppis stånd på stan!

Ilördags va det den stora loppis dagen på torget här i enköping där jag bor!
Det fans inte så mycket att handla men mycket att titta på, Jag trängdes mellan gamla tanter och deras karlar som håller hårt i plånboken.
Det var mycket trkigt väder, och några rengnstänk senare och jag var ägare till min absolut första brio leksak.
40 kr är var min hund värd.



Sedan tog jag cyklen ner till röda korset där jag hittade två nya ramar till min lilla ramsamling. 15 kr för dem båda och jag var fräcka och betlade med endast 50 öringar! Damen i kassan kund inte sluta skratta stackarn!



sedan tog min cykel mig vidare till ena kyrkan där de har loppis på lördagarna och de var likså där, bara äldre damer och deras män som häll hårt om deras plånböcker, det är så roliga och se, är de så där jag kommer se ut när jag blir gammal och grå?
Där ialle fall hittade jag ett par Salt&Pepper och en likadan ljuslyckta som jag redan hade två av hemma men denna var vit! 20 kr för allt!



75 kronor fattigare åkte jag hem till särmor och svärfar och grillade korv!

Ibland har man bara tur!

Fröken

Kommentarer
Postat av: Ullis

Gillar du ramar...?! Kanske finns några på vinden hemma som vi kan loppa bort (sälja på loppis = loppa?!?! haha).

Om de nu inte blivit slängda... brukar mest bara finnas en massa udda ramar som ingen vill ha när man väl kikar efter de på vinden. Kommer dock inte ihåg om det är något att ha, eller om det bara är astråkiga o fula gamla ramar..



Hoppas att ni hade kul i lördags ;) O mådde bra igår..

2010-05-10 @ 18:21:00
URL: http://ulricany.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0