Året som kallades 2010

Januari, denna månad var jag flyttade min bästa vän och granne till norge, jag frös större delen av denna månad. I tidningen stog det om sibiriska vindar och kylan var ett faktum.



Februari. Jag jobbade mina sista dagar som dagisfröken och besökte arbetsförmedlingen för första gången i år! Jag fyndade min underbara teak bokhylla för 200 kr! Jag och min kära hampus firade in våran 7 år dag på lilla biografen i vår lilla stad.



Mars. vi fortatte att leta ett ny hem utan att lyckas. Jag blev moster en andra gången i mitt liv och denna gång till lilla maya! Jag fann allt fler loppisar och second hand butiker att besöka till min glädje! Sedan tog min träning allt större plats i mitt liv.



April. I april fick jag besked från min a-kassa att jag var godkänd för ersättning, jag tillbringade en snöig helg i rättvik. Jag gic på en drös med arbets intervjuer och fångade in ett jobb som skulle börja till sommaren. min träning gav resultat sakta men säkert!  Jag startade även denna blogg, och jag loppis fyndade som aldrig förr!



Maj. Vi hade en försmak i form av en sommarfest för goda vänner! Vi tillbringade en lång helg på rumnarö, där vi fiskade ströming och hade det mysigt! Jag fcik ett mjukt paket ifrån finland. Min älskade Ivan sa farväl och är nu i himlen med de andra. Jag sydde sedan mitt förta lapptäcke. 



Juni. Började månaden med en begravning. Jag pysslade en hel del hemma. Lilla Maya döptes och  vi åkte till malmö och firade in midsommar med dennis och mia, vi åt och vi drack bara gott. Jag började även att jobba i lantmännens telefon växel.



Juli. Min kära hampus fyllde 24 år på en ö medans jag var kvar i stan! vi tilbringade en till helg i rättvik och firade in 2 st 50 åringar! värmen denna månad var inte nådig, jag önskade tillbaka de sibisiska vindarna från julen!



Augusti. Jag jobbade mina sista dagar i växlen på lantmännen. Jag lagade mi första tand någonsin och jag var förundrande över betövningen jag fick! Vi lånade min systerson över en kväll. Vi sålde även mycket av de som vi inte behöver längre! klirr i kassan sa de! Jag fyllde 24 år.



September.  Jag böjade på mitt tredje jobb för detta år, jag började jobba på AB Karl Hedin. Jag jobbade mer än vad jag gjorde något annat! I slutet på månaden opererade hampus sin axel i uppsala!



Oktober. Jag och käresta var på inflyttfest hos min kära vän carro i västerås! vi hälsade även på min mormor och morfar och tog en långpromnad runt vattnet.



November. Jag slutade jobba på AB Karl Hedin, med tung hjärta jobbade jag mina sista dagar (till jag har jobbat lite dagar extra i december). Jag sålde min ikea sängram och gjorde mig en ny med virke från mitt gamla jobb. Första advent var ett faktum!



December. Jag köpte garn på garnboden och stikade så att fingrarna värket! Vi gjorde julskinka och annan julmat. Jag gjorde året julkort, handlat och skagit in paket. Firat jul och klämt in lite jobb dagar på kalle blå. Jag har även förlorat en mycket kär familjemedlem, han kommer alltid finnas i mitt hjärta!



Nu är det dagen innan dagen och i övermorgon är det 2011. Jag gör inget annat än att längt till nya tider! Jag gör som jag alltid gjort, lämnart detta år bakom mig och blickar framåt!

Fröken.


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag gör som du, lämnar detta år bakom mig och ser framåt och lever för dagen!



Gott nytt år!!!

2010-12-31 @ 10:58:46
URL: http://livinglikephia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0