Välkommen hem till mig!



Mitt hem består av 58 välfyllda kvm på en lite mera livlig gata i Enköping. Här på VV11 bor jag tillsammans med min vapendragare och älskade man (kallar honom för man även fast vi inte är gifta) i 2 rok.
Mitt namn är Malin och jag är LOPPIS NÖRD med stora bokstäver.

2006 flyttade jag är och min man in i denna lilla lilla lägenhet från våra respektive barndomshem, Jag har är uppväxt med en mamma och en pappa och två systerar (jag är mellan barnet och den ända med just denna hobby i min familj), hampus min man är uppväxt med en mamma och pappa han med men med en lille bror och en lille syster (här har jag en svärmor som delar min hobby med älder ting!)
När vi flyttade in på VV11 köpte vi allt nytt, vi hade inge arvegots att ta med eller något i den vägen, allt var nytt nytt och åter nytt, men jag mins hur vi sa att vi skulle byta ut alla billiga ikea grejer mot saker vi gillade med tiden. Nu fyra år senare börjar vårat hem se ut som de vi en gång längtade till!

Jag har en löjlig förkärlek till teak möbler från 60-70 talet, i princip älskar jag de mesta som är från 60-70 talet. Under ca 3 år tid har jag förvanlat vårt hem till något unik. Jag har lärt mig myket om olika ikoner som tex herr.string och den danska stilen. Jag har lärt mig mycket om porslin och kvalite. Jag älskar att se på antikdeckarna och antikrundan.

När jag söker på saker på internet söker jag på vintage, loppis, retro, teak och 50, 60, 70 tal. Jag älskar orden och d rullar så fint i munnen!

Under de senaste året har min hobby blivigt mer än en hobby, jag har en lite besatthet att röta och håller ständigt utkik efter nya saker hem! Min man Hampus tycker jag är besatt, han med många flera! Men jag besvarar bara de med att den lyckan jag får av att hitta den där perfekta saken är obeskrivbar och de är de som gör mig till dn glada människan jag är idag!

Så välkommen till min blogg och min lilla skolåda till hem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0